Головна » 2016 » Квітень » 1 » Презентація проекту «Опорні школи»
15:14
Презентація проекту «Опорні школи»

2 березня 2016 року на засіданні Уряду заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей презентував створення опорних шкіл. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки. Презентація розміщена на сайті МОН України. Вашій увазі пропонується текст цієї презентації.

ОПОРНІ ШКОЛИ: НАВІЩО?

  • Забезпечення умов для рівного доступу до якісної освіти

  • Підвищення якості освіти

  • Ефективне використання наявних ресурсів

  • Підвищення спроможності органів місцевого самоврядування

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ КОНСОЛІДАЦІЇ МЕРЕЖІ

  • початкова школа наближена до місця проживання дитини

  • наявність інфраструктури та можливість організації підвезення учнів базової школи та вчителів до опорної школи

  • наявність навчального закладу, що може виконувати функції опорного

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОПОРНОЇ ШКОЛИ

  • точкове покращення матеріального стану опорної школи

  • пониження ступеня або закриття наближених шкіл

  • підвезення учнів шкіл-філій до опорної школи

ОПОРНА ШКОЛА

  • має статус юридичної особи

  • може мати рахунки в органах Казначейств, самостійний баланс, штамп та печатку

  • як правило, не менше 360 учнів без урахування учнів шкіл-філій

  • не менше 3 школи-філії

  • наявність матеріально-технічної бази (спортивні об'єкти, кабінети фізики, хімії, біології, географії, лабораторій та ін.)

  • забезпеченість кваліфікованими педагогічними кадрами

  • досвідчений директор

ШКОЛА-ФІЛІЯ

  • не є юридичною особою

  • як правило - це початкова школа (ЗНЗ І ступеня), або за рішенням засновника - основна школа (ЗНЗ І-ІІ ступеня)

  • очолює завідувач філії

ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ОТГ / РАЙОНУ)

  • приймають рішення про створення опорної школи та філій

  • організовують проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення округу (опорних закладів, їх філій)

  • здійснюють розподіл коштів освітньої субвенції та власних доходів між шкільними округами та школами

  • призначають директора опорної школи

  • організовують підвезення учнів та вчителів до опорної школи (як правило, тривалість маршруту в один бік не повинен перевищувати 45 хв.)

  • відповідають за матеріально-технічну базу та створення належних умов навчання (в тому числі, харчування)

ДИРЕКТОР ОПОРНОЇ ШКОЛИ

  • призначає усіх працівників (опорної школи та її філій) і завідувачів філій

  • приймає необхідні для навчального процесу рішення (обсяг педагогічного навантаження, режим роботи опорного закладу, розклад занять, навчальні (робочі та індивідуальні) плани опорного закладу та його філій)

  • відповідає за якість освіти у своєму шкільному окрузі

  • відповідає за налагодження системи професійного розвитку вчителів шкільного округу

ЗАВІДУВАЧ ФІЛІЇ

  • відповідальний за організацію навчально-виховного процесу та належних умов навчання у філії

УСІ ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ ВВАЖАЮТЬСЯ ПРАЦЕВЛАШТОВАНИМИ В ОПОРНОМУ ЗАКЛАДІ

КОНКУРС НА КРАЩУ ОПОРНУ ШКОЛУ: УМОВИ

  • Попереднє рішення засновника щодо консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу та НЕ МЕНШЕ ніж ТРЬОХ його ФІЛІЙ (вказується кількість філій ступінь яких понижається при входженні до шкільного округу та кількість шкіл, які підлягають ліквідації )

  • Розрахунок кількості учнів, які будуть підвозитися до опорної школи після консолідації мережі

  • Маршрути підвезення учнів та педагогічних працівників (з розрахунком відстаней та приблизного часу в дорозі)

  • План розвитку навчального закладу (3-5 сторінок) на наступні 3 роки з оцінкою можливих ризиків

  • Кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями)

  • План організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами

  • Чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи (відповідно до переліку інвестиційних компонентів)

ІНВЕСТИЦІЙНІ КОМПОНЕНТИ

  • Придбання одного чи двох шкільних автобусів для перевезення учнів

  • Інвестиція в оснащення шкільної лабораторії та кабінетів (фізики,хімії, географії, біології), мультимедійне обладнання Обов'язковий компонент

  • Встановлення мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом для всіх учителів і учнів в опорній школі Обов'язковий компонент

  • Інвестиція в шкільну бібліотеку

  • Заходи з енергозбереження

  • Ремонт приміщень опорної школи (необхідно додати докладне пояснення відповідних потреб школи)

  • Облаштування, необхідні для забезпечення інклюзивного навчання

  • Інвестиції в нові спортивні споруди, які використовуватимуться як для уроків, так і для позашкільної діяльності

  • Включення інших видів позашкільної діяльності

  • Професійний розвиток вчителів (обов'язковий компонент)

КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ

  • Кількість філій (не менше 3)

  • Кількість учнів, що тепер навчаються в інших школах та будуть підвозитися до опорної школи

  • Загальна кількість учнів, що будуть підвозитися до опорної школи

  • Наявність принаймні 2-х класів у кожній паралелі вище 4 класу

  • Наявність професійного керівника опорної школи

  • Забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами

  • Матеріально-технічна база

  • Забезпечення спортивними спорудами

  • План розвитку навчального закладу на 3 роки

СКЛАД ОБЛАСНИХ КОНКУРСНИХ КОМІСІЙ

  • Два представники обласного департаменту освіти

  • Представник МОН

  • Представник постійної комісії з питань освіти обласної ради

  • Представник офісу реформ

  • Представник громадськості

ЕТАПИ КОНКУРСУ

БЕРЕЗЕНЬ 2016

01.03 – оголошення конкурсу і формування комісій
15.03 – подання конкурсних пропозицій
25.03 – оцінка та відбір проектів

Інформація про подані на конкурс проекти та переможців має бути розміщена на офіційних сайтах обласних департаментів освіти

КВІТЕНЬ 2016

08.04 – подання остаточної інформації:

  • рішення ради про визначення опорної школи і її філій
  • рішення ради про реорганізацію (або ліквідацію) шкіл-філій
  • детальний бюджет кожного затвердженого компоненту проекту інвестицій в опорні школи

15.04 – перерахування коштів

ЗВІТУВАННЯ 2016

19 серпня – попередній звіт про завершення проекту інвестицій
1 листопада - остаточний звіт про завершення проекту інвестицій

Розміщення на офіційних сайтах обласних департаментів освіти та широке інформування громадськості про виконання інвестиційних проектів

 

Переглядів: 961 | Додав: Peter | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]