Програма національного виховання учнівської молоді Галицького району на 2010- 2015 роки

Програма
національного виховання учнівської молоді
Галицького району
на 2010- 2015 роки

Загальні положення

Поступальний розвиток української держави, зміцнення в ній засад громадянського суспільства, інтеграція України у світову та європейську спільноту неможливі без реформування освіти, оновлення системи національного виховання, головна мета і завдання якого – утвердження ідеалів гуманізму, свободи особистості, демократії, соціального і духовного прогресу, установки на пріоритет загальнолюдських і національних цінностей.

Кожен народ органічно продовжує себе через систему виховання в своїх дітях, генерує національний дух, ментальність, характер, психологію, родинно-побутову культуру, основу якої складає збереження рідної мови, пізнання духовної спадщини батьків, дідів, прадідів, вивчення свого родоводу, життя за нормами народної моралі тощо.
В основу системи національного виховання покладено національну ідею як консолідуючий чинник розвитку суспільства і нації в цілому.

У Концепції національного виховання, Національній програмі виховання дітей та молоді визначені основні принципи організації виховного процесу, серед яких основними є національна спрямованість, культуро -відповідність, цілісність, особистісна орієнтація. А також ,сформульовано сучасний зміст виховання , який полягає у формуванні системи цінностей та якостей особистості ,що характеризують її ставлення до суспільства і держави, до себе, до інших людей, до природи, мистецтва, праці.

Педагоги закладів освіти району орієнтуються на спільні для України пріоритетні напрями реформування виховання та його завдання. Однак, існує об’єктивна потреба врахування у вихованні регіональних особливостей. Вона зумовлена тим, що наш регіон має свої особливості розвитку, які стосуються природи, економіки, господарської діяльності, культури, мистецтва, звичаїв та обрядів.

Галицький край має багату історію та культуру. Учнівська молодь повинна знати фольклор, звичаї, обряди, котрими уславлена наша земля, вивчати життя і діяльність славетних діячів історії, науки і культури , котрі гідні наслідування прийдешніми поколіннями.

У нашому регіоні добре збереглися народно-побутові та релігійні традиції. І в цьому запорука духовного та морального виховання учнів. Освітяни району здійснюють пошуки шляхів використання українських народних чеснот і норм християнської моралі в ролі дієвого чинника у формуванні духовності школяра.

У нашому краї є чимало пам’яток історії, краєзнавчих,літературно-мистецьких музеїв, які варто використовувати у навчанні та вихованні учнів.

Актуальною залишається проблема здоров’я учнівської молоді району. У школярів недостатньо сформовано усвідомлення переваг здорового способу життя. В умовах сьогодення важливим є виховання молодої людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності, формування культури здоров’я підлітка, здатності подолати шкідливі звички.
У нашому регіоні існує проблема збереження навколишнього середовища. Одним із важливих напрямів виховної роботи в школах району є формування гармонійних відносин дитини з природою, її екологічного світогляду, готовності до включення в активну природоохоронну діяльність.

Галичина вирізняється народним мистецтвом,що є важливим для розвитку творчих здібностей школярів. Важливою складовою процесу національного виховання є залучення молоді до відродження народних промислів і ремесел, якими традиційно багата Галичина: лозоплетіння, гончарства, ковальства, вишивання, ткацтва, писанкарства, виготовлення виробів з природного матеріалу, іконовишивання, оволодіння ними і на цій основі вироблення умінь передати такий досвід наступним поколінням.

Важливим завданням для учителя сьогодні є навчити дитину працювати, я також допомогти їй у виборі майбутньої професії.

Зазначені складові національного виховання орієнтують педагогічних працівників району на виховання свідомого громадянина, патріота, людини, гідної свого народу та Батьківщини.

Важливим у виховному процесі шкіл є формування політичної культури, толерантності особистості, виховання відданості цінностям демократії, свободи у виборі власних світоглядних позицій, прагнення активно вникати в державотворчі процеси, громадське життя сільської чи міської громади, в якій живе дитина.

Саме тому потрібно добре налагодити діяльність органів учнівського самоврядування у школі та сприяти залученню учнівської молоді до участі у дитячих та молодіжних організаціях.

Батьки мають стати активними учасниками навчального та виховного процесу. Вони разом з педагогами повинні шукати шляхи розв’язання виховних проблем.
У роботі з батьками, особливо у сільській місцевості, істотну роль може відіграти духовенство.

Крім того, у кожному навчальному закладі потрібно передбачити зустрічі з працівниками правоохоронних органів, юристами, лікарями, психологами, священиками, представниками державних та громадських установ, що свідчить про розширення кола учасників виховного процесу, які братимуть участь у впровадженні у педагогічну практику рішень, які позитивно впливатимуть на підвищення якості виховання.

Мета та основні завдання Програми

Найважливішими завданнями українського суспільства було і є виховання покоління гуманістів і патріотів, для яких найвищим ідеалом є єдність особистих та національно державних інтересів.

Виховання починається в родині за визначальної ролі батьків, продовжується упродовж усього дорослого життя і ґрунтується на засадах народної та академічної педагогіки, за активної ролі та впливу державних і громадських інституцій.

Метою Програми є створення відповідного виховного простору в районі, який забезпечує інтенсифікацію, ефективність і результативність виховної діяльності, функціонування шкільних та класних виховних систем, підвищення суспільного статусу виховання в освітніх закладах, модернізацію змісту виховання шляхом впровадження новітніх виховних технологій, гармонізацію сімейного і суспільного виховання.

Основними завданнями Програми є:

- підвищення статусу виховання в системі освіти районі;
- забезпечення розвитку виховних функцій навчальних закладів; розширення кола учасників виховного процесу, розвиток моделі державно-громадського управління освітою;
- вивчення учнівською молоддю та ефективне використання національних традицій, історії та культури, традицій і звичаїв етносу рідного краю;
- орієнтація шкільних і класних виховних систем загальноосвітніх закладів на пріоритет морального та духовного розвитку особистості;
- створення авторських виховних систем;
- посилення ролі родини у вихованні дітей; орієнтація батьків на зміну традиційної функціональної стратегії у вихованні, обумовленої новими соціальними умовами; ефективна співпраця родини зі школою;
- відродження на нових теоретико-практичних засадах системи позакласного і позашкільного виховання дітей та учнівської молоді;
- сприяння розвитку дитячих і молодіжних громадських організацій та об’єднань, як простору самореалізації особистості, становлення її соціальної активності;
- створення районних осередків дитячих і молодіжних громадських організацій;
- сприяння подальшій демократизації управління процесом виховання; зростання ролі учнівського самоврядування в життєдіяльності школи;
- координація державних, регіональних і шкільних програм національного виховання учнівської молоді;
- зростання рівня професіоналізму і компетентності педагогічних працівників в організації виховної роботи з учнівськими колективами.

Джерела фінансування

Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюватиметься в установленому порядку за рахунок видатків районного бюджету, інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Видатки на виконання Програми здійснюватимуться основними виконавцями в межах асигнувань, передбачених у бюджеті району.

Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми дасть можливість створити в районі виховний простір, який:

- формуватиме ціннісні ставлення особистості до держави, суспільства, себе, людей, природи, праці та мистецтва, історичних, культурних і духовних надбань населення рідного краю та забезпечуватиме гармонійний розвиток особистості, її громадянську та соціальну активність;

- сприятиме створенню, розвитку і забезпеченню ефективного функціонування виховних систем шкіл, ґрунтованих на академічній, народній та козацькій педагогіці, людинознавчих і народознавчих підходах, врахуванні етнічних особливостей галицького краю;

- активному включенню у виховний процес територіальних громад району, соціальних інститутів, причетних до виховання учнівської молоді, координації співпраці з ними як засобу підвищення ефективності і результативності виховання;

- сприятиме становленню, створенню і розвитку дитячих і молодіжних громадських організацій та об’єднань як осередків формування громадянської і соціальної активності особистості;

- підвищить рівень професійної компетентності і майстерності педагогічних працівників, популяризації перспективного педагогічного досвіду роботи з проблем виховання і організації життєдіяльності учнівських колективів.

Програма складається із таких розділів:

1. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави,культурних та духовних надбань рідного краю.
2. Ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей.
3. Ціннісне ставлення особистості до себе.
4. Ціннісне ставлення особистості до природи.
5. Ціннісне ставлення особистості до праці.
6. Ціннісне ставлення особистості до мистецтва.

Основні заходи
щодо реалізації Програми національного виховання
учнівської молоді Галицького району на 2010- 2015рр.

І. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, культурних та духовних надбань рідного краю

ІІ. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

ІІІ. Ціннісне ставлення до себе

ІV. Ціннісне ставлення до природи

V. Ціннісне ставлення до праці

VІ. Ціннісне ставлення до мистецтва

Завантажити



Джерело: http://morpd.at.ua/DOC/plan/programa_nacionalnogo_vikhovannja_uchnivskoji_molo.doc
Категорія: Відділ освіти. Планування | Додав: Peter (08.08.2014)
Переглядів: 1426
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]