Районна програма розвитку освіти на 2010-2015рр.

Районна програма
розвитку освіти на 2010-2015рр.

(Затверджена розпорядженням Галицької районної державної адміністрації
від 27.07.2010 № 243)

Загальні положення

За останні роки в районі здійснено ряд практичних заходів, спрямованих на структурну перебудову і стабільне функціонування освітянської галузі та її розвиток.
Із прийняттям Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства» Національної програми виховання дітей та учнівської молоді, Програми розвитку позашкільних навчальних закладів практично завершено формування нормативно-правової бази освіти, визначено основні напрями її демократичного функціонування і розвитку.
На їх виконання діє ряд Державних програм, зокрема «Шкільний автобус», «Вчитель», «Програма інформатизації закладів освіти». Певна увага звертається на забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання, покращення навчально-матеріальної бази установ освіти в цілому.
Магістральною лінією освіти в районі є задоволення потреб населення. Їх національно-культурних та освітніх прав і запитів. Ці потреби задовольняються, в основному, сформованою в районі мережею освітніх закладів.
За 15 років незалежності нашої держави було проведено реорганізацію Мединської, Вікторівської, Дорогівської, Крилоської, Кінашівської, Галицької №2, Насташинської неповних середніх шкіл у середні, Загірської і Придністровської із школи І ступеня у школу ІІ ступеня, відкрито 2 гімназії: Бурштинську та Галицьку, Бурштинську школу-сад І ступеня, ремісничу школу (перейменовано у Малу академію народних ремесел) та реорганізовано 5 філій у загальноосвітні школи І ступеня. У районі функціонує 80 навчальних закладів, з них 17 дошкільних,3 позашкільних навчальних закладів, 9 - І ступеня, 24 - І-ІІ ступеня, 21 - І-ІІІ ступеня загальноосвітніх шкіл, 2 гімназії,2 міжшкільні навчально-виробничі комбінати. Протягом останніх років спостерігається значне зменшення чисельності учнів. Так, якщо у 1999-2000 н.р. в загальноосвітніх навчальних закладах нараховувалось 9842 учнів, то в минулому - 7552, у цьому навчальному році навчається 7146 учнів. Постійно спостерігається зменшення середньої наповнюваності класів, сьогодні вона становить 14,1, що на 11% менше у порівнянні з попереднім роком. Починаючи з 2003 року в школах району виникли класи з наповнюваністю менше 5 учнів, де учні охоплені індивідуальною формою навчання. Статистичні дані нам говорять, що кількість таких класів з року в рік зростає. У 2009 – 2010 навчальному році у 9 школах І ступеня, у 17 із 23 школах І-ІІ ступеня, 1 ЗОШ І-ІІІ ступеня є класи у яких навчається менше 5 учнів. Ситуація що склалася привела до значного подорожчання вартості навчання одного учня у районі. Недосконала мережа не дає змоги здійснювати на належному рівні оновлення та осучаснення навчально-матеріальної бази освітянських установ , що в свою чергу веде до зниження якості освітніх послуг. Дошкільну освіту здобуває 1446 дітей району.
Завдання сьогоднішньої освіти полягає в наданні основ знань з предметів і формуванні різнобічно розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової відповісти на виклики сучасного життя. Важливим є пропаганда кращих здобутків національної культури та духовної спадщини, відродження народних звичаїв та традицій, популяризація притаманних українському народові родинних цінностей. Нині значно зріс громадянський характер виховання, освітні заклади стають відкритими для батьків та громадськості, розширюється кількість суб’єктів виховного впливу та посилюється узгодженість їх дій. Попри певні здобутки, стан духовної культури і моралі серед учнівської молоді викликає занепокоєння. Спостерігається руйнування традиційних для українців цінностей які гармонізують відносини людей. Школярі слабо обізнані із своїми правами і обов’язками, недосконало знають основні закони нашої держави, не вміють мислити незалежно, аналізувати. Щоб виховання було ефективним, необхідно домогтися того, щоб у стінах школи були створені максимально сприятливі для цього умови: відповідна матеріально-технічна база, висококваліфіковані педагоги та залучення до виховання громадянина України всіх соціальних інституцій (батьків, громадськість району, церковні громади та ін.)
Галузь освіти потребує змін у своїй структурі, змісті та управлінні, здійснення цілого ряду заходів щодо організаційно – методичного, матеріально – технічного і кадрового забезпечення, врахування особливостей району.
Програма розвитку освіти на 2010 – 2015 рр. передбачає реалізацію системного реформування освітянської галузі та перспективи її вдосконалення, враховує особливості нашого краю, соціальні потреби населення району.

Пріоритетами розвитку освіти в районі визначено:

- особистісну орієнтацію освіти;
- створення умов для виховання громадянина України, патріота, всебічно розвиненої, соціально-активної особистості, здатної до самовдосконалення і самореалізації;
- створення рівних можливостей для здобуття якісної освіти, що відповідає європейським стандартам;
- впровадження сучасних інформаційних технологій в навчально-виховний процес;
- створення умов для професійної самореалізації педагогічних працівників;
- модернізація та зміцнення матеріально – технічної бази;
- створення умов для самореалізації виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді.
Програма складається із 8 підпрограм, кожна з них охоплює стратегічні напрямки розвитку освіти. Вона базується на сучасних теоретичних положеннях та концепціях новітньої вітчизняної й зарубіжної педагогіки. В її основі – визнання пріоритетної ролі особистості та забезпечення її індивідуальних освітніх потреб.
Збереження і розвиток мережі дошкільних навчальних закладів, запровадження різних форм дошкільної освіти, покращення матеріальної бази забезпечить програма розвитку освіти. Вона сприятиме підготовці педагогів до використання особистісно орієнтовних технологій з дошкільного виховання, формування життєвих компетентностей дошкільника, науково – методичному забезпеченню навчально-виховного процесу відповідно до сучасних вимог.
Підпрограма розвитку загальної середньої, освіти має забезпечити оптимізацію мережі навчальних закладів усіх типів з метою їх приведення у відповідність до потреб особистості та демографічних можливостей району. Нею також передбачається здійснення цілого ряду заходів щодо забезпечення рівного доступу до якісної освіти та соціального захисту учасників навчального процесу.
Підпрограма «Обдаровані діти» має на меті створення сприятливих умов для відбору, навчання і виховання талановитої учнівської молоді, забезпечення цілісного процесу розвитку дитячої обдарованості, пропагування, поширення та впровадження кращого досвіду роботи педагогічних працівників з даної теми.
Заходи підпрограми «Шкільний автобус» спрямовані на забезпечення регулярного підвозу до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників, створення умов для рівного доступу до якісної освіти учнів сільської місцевості.
Значна увага у програмі відводиться питанню інформатизації та комп’ютеризації навчальних закладів, створенню локальної мережі серед закладів освіти району, підключенню всіх установ до мережі Інтернет, впровадженню комп’ютерних технологій у навчальний процес.
Підпрограма забезпечення закладів освіти сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і суспільно-гуманітарних дисциплін передбачає заходи на покращення матеріальної бази навчальних кабінетів установ освіти.
Особливістю програми «Розвиток позашкільних закладів» є зміцнення матеріально-технічної бази позашкільних установ, збереження та удосконалення мережі гуртків, приведення навчально-методичного забезпечення до сучасних умов та запитів школярів району.
Оскільки ключовою фігурою в освіті є вчитель, в підпрограмі «Вчитель» міститься ряд заходів, спрямованих на якнайповніший соціальний захист працівників освіти, створення умов для їх творчого росту та професіонального самовираження.

Очікувані результати:

- створити рівні умови для реалізації прав та інтересів молоді щодо отримання якісної повної загальної середньої освіти;
- створити необхідні умови для виховання всебічно розвиненої особистості, гідного громадянина України, патріота, здатного до самовдосконалення та самореалізації;
- оптимізувати мережу закладів освіти відповідно до запитів населення та демографічної ситуації;
- забезпечити якість дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти, що відповідає європейським стандартам;
- значно покращити матеріально-технічну базу навчальних закладів, запровадити у навчальний процес новітні технології та сучасні методи навчання;
- активізувати науково-дослідницьку, експериментальну роботу, вивчення, узагальнення та пропагування кращого досвіду роботи.

Джерела фінансування програми:

Фінансування підпрограми здійснюватиметься в межах в асигнувань, передбачених у районному та місцевих бюджетах,а також з інших джерел, не заборонених законодавством.
Районна державна адміністрація, органи місцевого самоврядування є виконавцями підпрограми і повинні передбачити у своїх бюджетах цільові кошти на фінансування підпрограми.

Підпрограма розвитку загальної середньої освіти на 2010 – 2015 рр.

♦ ♦

Підпрограма розвитку системи дошкільної освіти на 2010-2015 роки

♦ ♦

Підпрограма «Обдаровані діти» на 2010-2015 роки»

♦ ♦

Підпрограма «Шкільний автобус» на 2010-2015рр.

♦ ♦

Підпрограма інформатизації та комп'ютеризації навчальних закладів на 2010-2015 роки

♦ ♦

Підпрограма забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання та наочним приладдям на 2012-2015 роки

♦ ♦

Підпрограма розвитку позашкільних навчальних закладів на 2010-2015роки

♦ ♦

Підпрограма «Вчитель» на 2010-2015рр.

♦ ♦

Підпрограма «Тепло дітям» на 2010-2015 роки

♦ ♦

Завантажити



Джерело: http://morpd.at.ua/DOC/plan/2010-rajonna_programa_rozvitku_osviti.doc
Категорія: Відділ освіти. Планування | Додав: Peter (08.08.2014)
Переглядів: 808
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]