2 березня 2016 року на засіданні Уряду заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей презентував створення опорних шкіл. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти і науки. Презентація розміщена на сайті МОН України. Вашій увазі пропонується текст цієї презентації.
ОПОРНІ ШКОЛИ: НАВІЩО?
Забезпечення умов для рівного доступу до якісної освіти
Підвищення якості освіти
Ефективне використання наявних ресурсів
Підвищення спроможності органів місцевого самоврядування
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ КОНСОЛІДАЦІЇ МЕРЕЖІ
початкова школа наближена до місця проживання дитини
наявність інфраструктури та можливість організації підвезення учнів базової школи та вчителів до опорної школи
наявність навчального закладу, що може виконувати функції опорного
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОПОРНОЇ ШКОЛИ
точкове покращення матеріального стану опорної школи
пониження ступеня або закриття наближених шкіл
підвезення учнів шкіл-філій до опорної школи
ОПОРНА ШКОЛА
має статус юридичної особи
може мати рахунки в органах Казначейств, самостійний баланс, штамп та печатку
як правило, не менше 360 учнів без урахування учнів шкіл-філій
не менше 3 школи-філії
наявність матеріально-технічної бази (спортивні об'єкти, кабінети фізики, хімії, біології, географії, лабораторій та ін.)
як правило - це початкова школа (ЗНЗ І ступеня), або за рішенням засновника - основна школа (ЗНЗ І-ІІ ступеня)
очолює завідувач філії
ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ (ОТГ / РАЙОНУ)
приймають рішення про створення опорної школи та філій
організовують проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення округу (опорних закладів, їх філій)
здійснюють розподіл коштів освітньої субвенції та власних доходів між шкільними округами та школами
призначають директора опорної школи
організовують підвезення учнів та вчителів до опорної школи (як правило, тривалість маршруту в один бік не повинен перевищувати 45 хв.)
відповідають за матеріально-технічну базу та створення належних умов навчання (в тому числі, харчування)
ДИРЕКТОР ОПОРНОЇ ШКОЛИ
призначає усіх працівників (опорної школи та її філій) і завідувачів філій
приймає необхідні для навчального процесу рішення (обсяг педагогічного навантаження, режим роботи опорного закладу, розклад занять, навчальні (робочі та індивідуальні) плани опорного закладу та його філій)
відповідає за якість освіти у своєму шкільному окрузі
відповідає за налагодження системи професійного розвитку вчителів шкільного округу
ЗАВІДУВАЧ ФІЛІЇ
відповідальний за організацію навчально-виховного процесу та належних умов навчання у філії
УСІ ПЕДАГОГІЧНІ ПРАЦІВНИКИ ВВАЖАЮТЬСЯ ПРАЦЕВЛАШТОВАНИМИ В ОПОРНОМУ ЗАКЛАДІ
КОНКУРС НА КРАЩУ ОПОРНУ ШКОЛУ: УМОВИ
Попереднє рішення засновника щодо консолідації шкільної мережі й створення опорного навчального закладу та НЕ МЕНШЕ ніж ТРЬОХ його ФІЛІЙ (вказується кількість філій ступінь яких понижається при входженні до шкільного округу та кількість шкіл, які підлягають ліквідації )
Розрахунок кількості учнів, які будуть підвозитися до опорної школи після консолідації мережі
Маршрути підвезення учнів та педагогічних працівників (з розрахунком відстаней та приблизного часу в дорозі)
План розвитку навчального закладу (3-5 сторінок) на наступні 3 роки з оцінкою можливих ризиків
Кількість ставок педагогічних та непедагогічних працівників, що будуть скорочені в процесі створення опорного закладу (з філіями)
План організації інклюзивного навчання у закладі при наявності дітей з особливими потребами
Чіткий опис інвестиційних потреб опорної школи (відповідно до переліку інвестиційних компонентів)
ІНВЕСТИЦІЙНІ КОМПОНЕНТИ
Придбання одного чи двох шкільних автобусів для перевезення учнів
Інвестиція в оснащення шкільної лабораторії та кабінетів (фізики,хімії, географії, біології), мультимедійне обладнання Обов'язковий компонент
Встановлення мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом для всіх учителів і учнів в опорній школі Обов'язковий компонент
Інвестиція в шкільну бібліотеку
Заходи з енергозбереження
Ремонт приміщень опорної школи (необхідно додати докладне пояснення відповідних потреб школи)
Облаштування, необхідні для забезпечення інклюзивного навчання
Інвестиції в нові спортивні споруди, які використовуватимуться як для уроків, так і для позашкільної діяльності
Включення інших видів позашкільної діяльності
Професійний розвиток вчителів (обов'язковий компонент)
КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ
Кількість філій (не менше 3)
Кількість учнів, що тепер навчаються в інших школах та будуть підвозитися до опорної школи
Загальна кількість учнів, що будуть підвозитися до опорної школи
Наявність принаймні 2-х класів у кожній паралелі вище 4 класу
Наявність професійного керівника опорної школи
Забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
Матеріально-технічна база
Забезпечення спортивними спорудами
План розвитку навчального закладу на 3 роки
СКЛАД ОБЛАСНИХ КОНКУРСНИХ КОМІСІЙ
Два представники обласного департаменту освіти
Представник МОН
Представник постійної комісії з питань освіти обласної ради
Представник офісу реформ
Представник громадськості
ЕТАПИ КОНКУРСУ
БЕРЕЗЕНЬ 2016
01.03 – оголошення конкурсу і формування комісій
15.03 – подання конкурсних пропозицій
25.03 – оцінка та відбір проектів
Інформація про подані на конкурс проекти та переможців має бути розміщена на офіційних сайтах обласних департаментів освіти
КВІТЕНЬ 2016
08.04 – подання остаточної інформації:
рішення ради про визначення опорної школи і її філій
рішення ради про реорганізацію (або ліквідацію) шкіл-філій
детальний бюджет кожного затвердженого компоненту проекту інвестицій в опорні школи
15.04 – перерахування коштів
ЗВІТУВАННЯ 2016
19 серпня – попередній звіт про завершення проекту інвестицій
1 листопада - остаточний звіт про завершення проекту інвестицій
Розміщення на офіційних сайтах обласних департаментів освіти та широке інформування громадськості про виконання інвестиційних проектів